כל מה שצריך לדעת על חברות בנייה

מאי 29, 2019 מידע חשוב

כל מה שצריך לדעת על חברות בנייה

עומדים בפני רכישת דירה ורוצים לדעת באיזה פרויקט כדי לקנות? יזמים שרוצים להקים שכונה חדשה? בואו תגלו כל מה שאתם צריכים לדעת על חברות בנייה בישראל
 
על פי הערכות בישראל יש עשרות חברות בנייה, 5-6 מתוכם נחשבות למובילות ובעלות הכנסה של מילארדי שקלים, בקבוצה הבינונית של החברות המרוויחות מאות מיליונים אפשר למצוא קרוב לשלושים חברות, בעוד השאר מסתפקות בעשרות או מיליוני שקלים.

במאמר זה נציג בפניכם את החברות המובילות בתחום הבנייה בישראל, מה מציעות לכם החברות ונסביר על ההבדלים בין חברות בנייה לבין קבלני בניין. אחרי שתסיימו לקרוא מאמר זה תוכלו לבחור את החברה המתאימה לכם ביותר לרכוש אצלה דירה או להציע לה פרויקט בנייה חדש.

מה כוללות חברות בנייה

למעשה חברות בנייה מתעסקות בשני אלמנטים, תלוי בסדר הגודל של החברה. אלמנט אחד הוא כל מה שקשור לבניית המבנה. החברה מעסיקה קבלני בנייה, קבלני שיפוצים, מהנדסים, חשמלאים, אדריכלים, קבלן שלד ועוד. למעשה החברה נותנת את המעטפת הכוללת של הבנייה. לחלק זה נחזור בהמשך כאשר נציג את ההבדלים בין חברת בנייה לקבלני בנייה.

האלמנט השני בו עוסקות חברות בנייה גדולות, אותן מיד נציג, הוא אלמנט היזמות. בעוד שחברות בנייה קטנות בונות על פי הזמנה של לקוחות , ציבוריים או פרטיים, אזי שחברות בנייה גדולות גם רוכשות קרקע ומקימות עליה מבנים. כך החברה למעשה אחראית לא רק על בניית המבנה אלא גם על שיווקו. החברות הגדולות בישראל שגם יוזמות וגם בונות, החלו בשני העשורים האחרונים גם לצאת עם פרויקטיים בחו"ל, בעיקר במזרח אירופה, שם רכישת הקרקע היא זולה.

חברות הבנייה הגדולות בישראל

כעת נציג לכם מספר חברות בנייה גדולות, רובן מוכרות לכם ממדורי הכלכלה והנדל"ן.

שיכון ובינוי – חברת הבנייה הגדולה בישראל. החברה מעסיקה למעלה מ1200 עובדים. החברה בבעלותה של קבוצת אריסון, עוסקת ביזמות ובנייה הן של מבנים ציבוריים והן פרטיים , בין השאר החברה בונה כיום את מעונות הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, את השדרה השביעית בב"ש, פרויקט מגורים בזכרון יעקב ופרויקטים בנייה חדשים בתל אביב

אפריקה ישראל – חברה בבעלותו של לב לבייב, נחשבת לשנייה בגודלה בישראל. לחברה 1000 מועסקים ורווח שנתי של למעלה מ-3 מילארד שקל. החברה בונה בישראל וכן בארה"ב, רוסיה, בולגריה, רומניה, הונגריה ומדינות נוספות במזרח אירופה. היא נסחרת כיום בבורסה בת"א וכן בלונדון

אזורים – אחת מחברות הבנייה הותיקות בישראל (פועלת משנות השישים), בונה כיום בערים שונות בישראל כולל נתניה, רחובות, אשקלון ועוד. החברה גם החלה בעשור האחרון גם לבנות בהודו ובארה"ב.

מלבד חברות אלו, חשוב לציין חברות גדולות אחרות שפועלות בישראל, כמו אלקטרה, דנקנר, אשטרום, ב.יאיר ופרץ בוני הנגב.

חברת בנייה או קבלן בנייה? 

השאלה הזאת היא מעט בעייתית שכן אם אנחנו רוצים לבנות בית פרטי, ולשם מטרה זו סביר להניח שחלקכם הגעתם הנה, הרי שאין לכם אפשרות לשכור את שירותיה של חברת בנייה , בוודאי לא חברה גדולה כמו אלו שהצגנו בפניכם כאן. מצד שני אם אתם בוחרים לרכוש דירה חדשה, אתם יכולים לבחור בין מיזם מגורים של קבלן פרטי לבין מיזם של חברת בנייה.

ההיתרונות של חברת בנייה – גב כלכלי עצום שיאפשר לכם לישון בשקט בלילה, מעטפת כללית של החברה מה שאומר שאתם לא צריכים להתעסק עם שום דבר הכל עושה החברה, חברת בנייה גם תציע בנייני מגורים עם הרבה יותר אלמנטים ייחודים (מכון כושר, ג'מבורי לילדים , בריכה וכדומה).
החסרון הגדול של חברת בנייה היא העובדה שמדובר בפרויקטים שנבנים בצורה דומה ומאוד קשה גם להוזיל את מחיר הנכס.

ההיתרונות של קבלן בנייה פרטי – יותר נגיש וזמין מאשר חברת בנייה, המבנים פחות אחידים בינם לבין עצמם, המחיר הוא בדרך כלל זול יותר.
החסרון עם רכישת דירה מקבלן פרטי הוא, שהפרויקט יכול להידחות , לעיתים בחודשים, ולצערנו גם שמענו על פרויקטים שלא הצליחו להגיע לסיומם.

אנחנו ממליצים לכם לפני שאתם בוחרים עם מי לעבוד ואצל מי לרכוש מבנה, להמשיך לקרוא כאן מאמרים אודות חברות בנייה ולפנות לחברות דרך האתר. אנחנו נדאג שהם יפנו אליכם באופן ישיר